Welcome! Välkommen!

It's almost one year ago since I blogged on my personal blog - since then I use Instagram a lot more. I don't really read a lot of blogs anymore and definitely not the types I used to. Before I was more intrested in beauty and big influencers blogs. Today I read more about lifestyle or smaller blogs. I am still intrested in beauty and make up - I love it - but this last year has been so different. When you work with a facemask all day with sensitive skin - a base makeup doesn't work underneat. It is brows and mascara that works. But on my days off when not doing so many errands - I love to play with makeup! I have never used or bought so little makeup like last year. That's something new for me.


My first Moodboard ever

Also I have been focusing on what makes me most happy - My home and the small things in life. A good cup of coffee, a beautiful decor piece that sparks joy that I thrifted. Or that meeting with a friend. Something good always come out from hard times and this too shall pass. I think we'll care more about our home and make it our place that we love to be in.

My thriftfind that inspired my logo

It's soon one year ago since we found our 81² townhouse. I'm not sure if this is the right word in English. It has been so excited since it's newbuild, we have chosen everything that we wanted. Can't wait to start posting some pictures and details from inside! Soon we will move, We've been waiting for a year. It has went by both fast and slow. I started early to declutter and pack things we don't use at the moment. So glad I have done that. 

Sky helped us with our floor

I want to use this blog as a buddy to my Instagram account - here I can post longer texts and more info. My instagram is in English, here I want to blog in English and Swedish. I like to get better at writing in English. Thank you for reading! Check out my instagram: House of Ninozia.

På svenska:

Det är nästan ett år sedan sedan jag bloggade på min personliga blogg - sedan dess använder jag Instagram mycket mer. Jag läser inte riktigt många bloggar längre och defenitivt inte den sorts bloggar jag brukade läsa. Innan jag var mer intresserad av skönhet och stora influensers bloggar. Idag läser jag mer om bloggar om livsstil och mindre bloggar. Jag är fortfarande intresserad av skönhet och smink - jag älskar det - men det här senaste året har varit så annorlunda. När du arbetar med en ansiktsmask hela dagen med känslig hud - en basmakeup fungerar inte under. Det är ögonbryn och mascara som fungerar. Men på mina lediga dagar när jag inte gör så många ärenden - älskar jag att leka med smink! Jag har aldrig använt eller köpt så lite smink som förra året. Det är något nytt för mig.


Min första moodboard


Jag har också fokuserat på det som gör mig mest lycklig - Mitt hem och de små sakerna i livet. En bra kopp kaffe, en vacker inredningsdetalj som ger glädje som jag fyndat på loppis. Eller en träff med en vän. Något bra kommer alltid ut från svåra tider och även detta kommer att passera. Jag tror att vi bryr oss mer om vårt hem och gör det till vår plats som vi verkligen älskar att vara i.


Loppisfyndet som inspirerade min logo

Det är snart ett år sedan vi hittade vår radhuslägenhet på 81 m². Det har varit så spännande att följa med bygget från början, att få vara med och välja den inredning man vill ha. Längtar tills man kan börja fota bilder och detaljer inifrån! Snart flyttar vi, vi har väntat i ett år snart. Det har gått både snabbt och långsamt. Jag började tidigt att rensa och packa saker som vi inte använder just nu. Så glad att jag har gjort det. 

Sky hjälper till att välja golv

Jag vill använda den här bloggen som kompis till mitt Instagram-konto - här kan jag lägga upp längre texter och mer info. Mitt instagram är på engelska, här vill jag blogga på engelska och svenska. Jag vill bli bättre på att skriva på engelska. Tack för att du läste! Kolla in mitt instagram: House of Ninozia.


Comments